Promovare

Incepand din luna octombrie 2009 Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud deruleaza o campanie de informare si constientizare a locuitorilor judetului in legatura cu implementarea proiectului si importanta protectiei mediului. In aceasta faza de implementare campania se bazeaza pe actiuni de constientizare asupra problematicii deseurilor, urmand ca, dupa punerea in functiune a sistemului de colectare selectiva, sa se realizeze o informare asupra modalitatii concrete de selectare in containere si pubele.

In limita posibilitatilor tehnice, toate materialele folosite vor fi reciclate, ecologice sau putin poluante. Astfel se folosesc pentru materialele tiparite numai hartie reciclata, procesata ecologic si nelacuita, iar pentru obiectele promotionale se folosesc materiale naturale.

Se pune accent in special pe informarea directa a populatiei si determinarea comunitatii locale sa se implice activ in procesul de schimbare a mentalitatilor. Un rol important il au institutiile de invatamant, mass media si ONG-urile locale.

 O prima intrebare care se pune publicului tinta este “Vezi cum traiesti?”. Sondajul de opinie realizat in luna octombrie arata ca cetatenii stiu la modul teoretic ca mediul in care traiesc este poluat cu deseuri, doresc sa se produca o schimbare, dar sunt cu adevarat constienti de importanta protejarii mediului, a selectarii si reciclarii deseurilor?

Lipsa infrastructurii si a fondurilor necesare este principala cauza a poluarii generate de deseuri la nivelul judetului. Acest proiect rezolva in mare masura aceasta problema, dar este nevoie si de implicarea beneficiarilor finali – CETATENII.

 

 Aceste imagini fac in prezent parte din peisajul judetului.

 

Activitati in cadrul campaniei de promovare:

1. Realizarea unui sondaj de opinie in 2 etape (octombrie 2009, aprilie 2010), care sa evidentieze gradul de informare al populatiei in legatura cu problematica gestionarii deseurilor in judetul Bistrita-Nasaud

2. Realizarea de materiale informative: fluturasi (10 000 buc.), afise( 1000 buc.), pliante (100 000 buc.), brosuri (1000 buc), bannere (12 buc.), panouri 3×2 m (9 buc), standuri informative (6 buc), site, mape, obiecte promotionale (pixuri, tricouri, sepci), realizare film de prezentare

3. Actiuni de constientizare: conferinte de presa (5 conferinte), actiuni de constientizare in toate localitatile proiectului (3 etape) cu distributie de materiale informative, concursuri si actiuni creative adresate elevilor (4)

4. Publicitate media: difuzare spot TV, spot radio, publicare comunicate de presa si machete

Programare actiuni ianuarie-martie 2010

IANUARIE:

Actiuni de distributie afise si fluturasi in toate localitatile judetului

FEBRUARIE:

2 februarie – seminar cu tema implementarii proiectului

2 februarie – conferinta de presa

11 februarie – concurs pentru elevi “Ia atitudine pentru mediu!”

18 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Beclean – sala de consiliu

18 februarie – ora 14.00 – dezbatere publica Branistea – sediul primariei

19 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Prundu Bargaului – sediul primariei

19 februarie  – ora 14.00 – dezbatere publica Livezile – sediul primariei

22 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Monor – sediul primariei

23 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Maieru – sediul primarieil

23 februarie – ora 14.00 – dezbatere publica Sangeorz Bai – sediul primariei

24 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Budacu de Jos – sediul primariei

24 februarie – ora 14.00 – dezbatere publica com.  Cetate, Satu Nou – sediul primariei

25 februarie – ora 11.00 – dezbatere publica Salva – sediul primariei

25 februarie – ora 14.00 – dezbatere publica Nasaud – sediul primariei

26 februarie – ora 11.00 – conferinta de presa – Sala Mica de Sedinte a Consiliului Judetean Bistrita-Nasaud

26 februarie – ora 14.00 – dezbatere publica Bistrita – Casa de Cultura  a Sindicatelor Bistrita

MARTIE:

22 martie – expozitie de obiecte “Expozitie pentru mediu”

23 martie – concurs “Fotoreporter pentru mediu”

24 martie – concurs “Ce poti face din capace de PET?”

25 martie – actiune stradala

22-30 martie – actiuni de constientizare din usa in usa cu distributie materiale informative in toate localitatile proiectului

29 martie – conferinta de presa